نا‌امنی برای خرچنگ‌ها؛ سم زدایی

نا امنی برای خرچنگ ها (سم زدایی)

 

مواد سمی از طرق مختلفی وارد بدن ما میشوند که بدن دائما با پاکسازی خود مانع از شکل گیری بستر مناسب برای ایجاد و رشد سلولهای خرچنگی توسط این سموم میشود.

 

 

اما گاهی سرعت و میزان انباشته شدن این سموم در بدن از عملیات پاکسازی آنها پیشی میگیرد که موجب میشود همواره آلاینده هایی در اطراف و اکناف اندامها جا خوش کنند و یا همراه جریان خون در بدن به حرکت درآیند. تدریجا بر میزان این مواد سمی افزوده میشود و باعث ایجاد بی نظمی در PH مایعات بدن و عدم تعادل در کنترل خروجی و ورودیهای سلولی میشوند. تکرار چنین شرایطی سلول را در برابر تغییرات ناخواسته DNA آسیب پذیر ساخته و وضعیت ایمنی بدن را نیز متزلزل میسازد. جدا از سمومی که از طریق خوراکیها و آشامیدنیها هر روزه وارد بدن میشوند قدرت بالای بدن در جذب پوستی و مخاطی نیز از جمله راههای ورود مواد سمی به بدن میباشد. آسیبی که از دخانیات، مواد آرایشی و بهداشتی، آلاینده های زیست محیطی و تشعشعات به بدن میرسد جزو این دسته هستند.                                                                               

از آنجا که "صلاح مملکت خویش را خسروان دانند." ما نیز موظیفیم تا ملک خسروانی خویش را شایسته اداره کنیم و برای حفظ تاج و تخت سلامتی خود بیشتر از پیش آموزش ببینیم و آگاهی کسب نماییم. چرا که کسی از بیرون این خدمات را به ما نخواهد رساند و مانیز از کنترل بسیاری از عوامل زیان رسان بیرونی عاجزیم. بطور مثال ما نمتوانیم کنترلی بر دامداریها داشته باشیم و مانع آنتی بیوتیک و هورمون درمانی دامها شویم یا مزارع زیر کشت توتون و تنباکو را ویران کنیم. همانطور که کنترلی بر محل نصب دکلهای مخابراتی و فعالیتهای شرکتهای دارویی و آرایشی-بهداشتی نداریم. در پاکسازی بدن هم همانند کنترل سبد غذایی روزانه نقش اصلی را خودمان برعهده داریم. اکنون برای افزایش آگاهی و آموزش بیشتر با هم روشهایی را میاموزیم که بوسیله آنها میتوان قلمرو تحت امر خود را پاک و سالم نگه داشت.                           

1) تبادل سموم: در استخر یا جکوزی و یا وان حمام منزل میتوان معامله پرسودی به نفع بدن ترتیب داد. غوطه وری در آب بخصوص اگر در آن مقداری نمک دریا یا عصاره اسطوخدوس حل کنیم تاثیر شگفت انگیزی در زدودن سموم حتی از اندامهای داخلی بدن مانند کبد و کلیه خواهد داشت. با اینکار به آب و املاح موجود درآن اجازه داده ایم تا از طریق پوست وارد جریان خون شده، در سرتاسر بدن گردش کنند و در تعامل با سلولها رطوبت، اکسیژن و مواد معدنی خود را در ازای مولکولهای سمی موجود معامله کنند. گاهی نتیجه این تبادلها حتی در تغییر رنگ اب جکوزی یا جمع شدن مقداری لجن تیره رنگ ته وان نیز قابل مشاهده خواهد بود.                                                                                                      

2) رفع یبوست: ادرار و مدفوع اصلی ترین و پرحجم ترین مواد دفعی بدن در طول شبانه روز هستند. نوشیدن مایعات کافی حجم ادرار را زیاد کرده و دفع را آسانتر میسازد. همچنین استفاده از مواد غذایی پرفیبر و مسهل های طبیعی مثل خوردن مقداری مویز یا خرما صبح ناشتا ویا استفاده از عناب و کیوی در طول روز مانع از یبوست شده و خروج مواد دفعی را تسهیل میکند.                                                                     

3) تنفس عمیق: فرو فرستادن اکسیژن به اعماق شش ها از طریق تنفس شکمی و بیرون راندن دی اکسید کربن ضامن اکسیژن رسانی و دفع مواد زاید از اندامهای دوردست تر است. این کار PH طبیعی محیط سلولی را حفظ کرده و مانع از ایجاد محیط اسیدی که محل مناسب رشد سلولهای خرچنگی بی هوازی است میشود.                                                                                                                                         

4) تعریق: به عبارت معروف "عرق جبین" که نشان دهنده زحمت زیاد وفعالیت فراوان است توجه کنید و در نظر داشته باشید فعالیتهای ورزشی را بصورت منظم و جدی بطوری که عرق جبین را بیرون آورد و عضلات مختلف را درگیر سازد زیر نظر مربی انجام دهید. بدین ترتیب تعریق شما حاوی سموم و مواد دفعی زاید است و بدن را پاکسازی میکند.                                                                                                

5) افزایش گردش خون: کند شدن سرعت گردش خون و راکد ماندن آن در بدن بستر رسوب سازی را در اندامها فراهم می آورد. برای سرعت بخشیدن به چرخه گردش خون به دو اهرم اساسی نیازمندیم. اول آنکه خون از غلظت متعادلی برخوردار باشد تا سریع به جریان بیفتد و دیگر آنکه انقباضات ماهیچه ای موثری ایجاد شود تا با فشار بر دیواره عروق خون را به گردش درآورد. اهرم اول بوسیله موادغذایی مناسب فراهم شده و دومین اهرم در ید توانای ورزشهای منظم روزانه است.                                                                                                  

6) رشد موها و ناخن ها: موها و ناخنها به شرط آنکه مکرر زیر لایه ای از مواد صناعی همچون لاک ها و رنگها دفن نشوند و خود راه ورود این مواد سمی به بدن نباشند میتوانند همزمان با رشد آهسته خود موجب بیرون ریزی فضولات بدن شوند. گاهی ما با بلند نگه داشتن خارج از طبیعت آنها رشد این عناصر زیبایی بخش و کارآمد را متوقف میسازیم.                                                                                     

 

 

7) ترک سیگار: در واقع تمام مواد دخانی سرطانزا هستند. علت اشاره بیشتر به سیگار در اکثر منابع شیوع بیش از حد آن در جوامع بشری و در میان سنین مختلف است. در نوشتن این پیام برای شما عزیزان همراه اصرار فراوانی دارم اینکه در راس تمام سمومی که روزانه وارد بدن ما میشوند بیشترین خطر مربوط به سیگار است. زیرا تنها سمی است که انسانها آن را خود خواسته، از فاصله نزدیک و برای لذت بردن به حساس ترین عضو بدن وارد میکنند که جذب خونی بالایی نیز دارد. آمار نشان میدهد استعمال سیگار به تنهایی متهم ردیف اول در ابتلا به سی و پنج درصد سرطانهای رایج است.                                                                                                                                           

8) گفتن، نوشتن و آواز خواندن: وقتی در مورد هیجانات و احساسات منفی و مثیت خود با دیگران صحبت میکنیم و یا آنها را مشروح و بدون سانسور در دفتر خاطراتمان مینویسیم در واقع قصد تخلیه کردن آنها را داریم و همانگونه که هیچ یک از ما نمیتوانیم نقش فریاد زدن به هنگام خشم را در ایجاد آرامش روحی و جسمی مان انکار کنیم به همین اندازه آواز خواندن با صدای بلند نیز احساسات عمیق درونی مانند خشم، ناامیدی، افسردگی و.. را فریاد میزند و وجود ما را از شر انباشته شدن آنها رهایی میبخشد و آرامش را به ما هدیه میدهد.

 

 

کلام آخر:                                                                                                                                                                     

در جهانی زندگی میکنیم که حدود بیست هزار نوع ماده سرطانزا شامل مواد شیمیایی، تشعشعات، آلودگیهای نوری و صوتی، آلودگیهای ناشی از میادین الکترو مغناطیسی و مراکز هسته ای و مخابراتی و صدها نوع ماده پرخطر از این دست هر روزه سلامت بشر را تهدید میکند. از آنجا که مبارزه و دوری از تمام این عوامل غیر ممکن به نظر میرسد پس بهترین راه مانند همیشه پیشگیری از آلوده شدن ویا بیشتر آلوده شدن است. بطور حتم پزشکان نمی توانند بسته آماده ای برای رفع بیماریهایی ما که ماحصل یک عمر هستند به ما پیشنهاد دهند اما حتما خودمان میتوانیم تمام لحظات باقی مانده عمر خود را متفاوت با گذشته زندگی کنیم.