ناامنی برای خرچنگ‌ها؛ اصلاح سبک زندگی

 

 

نا امنی برای خرچنگها (اصلاح سبک زندگی)

"زمینه و میزبان همه چیز است." این جمله را لویی پاستور دانشمند فرانسوی در واپسین لحظات عمر با ارزش خود بر زبان آورده است. او که خود کاشف میکروبها و مخترع واکسن علیه میکروبها بود بعد از عمری تحقیق و کنکاش نقش عوامل بیرونی را در ایجاد بیماریها بسیار کمرنگ تر از شرایط محیط بدن میداند. در واقع ما نیز بیراه نگفته ایم اگر خود انسانها و شیوه زیستشان را مقصر اصلی خرچنگی شدن سلولهایشان بدانیم. بسیاری از این رویدادها نتیجه نا آگاهی و کم دانشی است که مارا موظف میسازد تا خود و دیگران را با سپر ایمنی آگاهی یابی مصونتر سازیم. هرچند این اگاه شدن دردناک باشد و روزمرگیهای خوشایندی را ازما بگیرد اما منافعی در آن نهفته است که سرنوشت نیکویی را برای ما رقم خواهد زد.

  1. ورزش کردن: اکثر ما باید اعتراف کنیم چند ساعت بیشتر خوابیدن یا بازیهای الکترونیکی را به ورزش کردن ارجحیت میدهیم. در حالیکه یکی از ارکان سلامتی به ویژه در شرایط زندگی امروزی فعالیتهای منظم و موثر ورزشی است.
  2. اصلاح الگوی تغذیه: در مورد خوراکیها مطالب زیادی گفتیم و اینجا به اختصار گوشزد میکنیم با سرخ کن ها، زودپزها، توسترها، ماکروویوها و فریزرها خداحافظی کرده و به جای آنها بخارپزها، فرهای گازی، آبمیوه گیریها، سبزی خردکنها و مانند آنها را به آشپزخانه دعوت نمایید.

 

 

  1. اصلاح الگوی خواب و بیداری: نیم ساعت خواب قبل از نیمه شب بهتر و مفید تر از دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است. این تنها برای تنظیم ساعت طبیعی بدن نسیت بلکه آرمیده بودن یا بیداری آن در ساعات مختلف شبانه روز پیامهای متفاوتی را از طریق ترشح هورمونها به سلولهای بدن مخابره میکند. زیرا بسیاری از ترشحات هورمونی تحت تاثیر همین چرخه خواب و بیداری قرار دارند.
  2. محل زندگی: آلودگیهای الکترومغناطیسی، شیمیایی، صوتی و... در طولانی مدت منجر به سرطان میشوند. محل زندگی انسانها باید فاصله استانداردی با دکلهای مخابراتی، راه آهن، خطوط برق فشار قوی، فرودگاهها و هر مکان دیگری که احتمال انتشار امواج و تشعشعات را دارد داشته باشد. بطور مثال فاصله امن برای مناطق مسکونی تا دکلهای مخابراتی فاصله حداقل 400 متری از هر طرف است.
  3. حیوانات خانگی: نگهداری از حیوانات در محیط خانه و تماس نزدیک با آنها خطر انتقال ویروسهای مختلف را بالا میبرد که برخی از آنها هنوز شناخته شده هم نیستند تا چه رسد به راههای درمان بیماریهای ناشی از آنها! در کتابی سرگذشت یک طبیعت درمانگر را میخواندم که از سگهای خانگی اش به ویروسی کمیاب مبتلا شده بود و سپس دچار سرطان سلولهای زایشی شده بود. سرطانی که بسیار نادر است. خوشبختانه او توانسته بود از چنگال خرچنگها رهایی یابد اما سالهای زیادی از جوانی اش را به مبارزه با آنها پرداخته بود.
  4. طب سوزنی، هومیوپاتی و تب مصنوعی: عادت به استفاده از روشهای متفاوت افزایش قدرت دفاعی بدن البته تحت نظر پزشک میتواند مسیر رسیدن به سلامتی را کوتاهتر نماید. سوزنهای باریکی که مدعی هستند روزنه های دریافت انرژی مثبت و خروج انرژیهای منفی را میگشایند و یا سموم ضعیف شده ای که باعث تحریک سیستم ایمنی میشوند از این دسته اند. همچنین افرادی که معمولا دمای بدنشان پایین است و حتی به هنگام بیماری هم حرارت سوزان تب را تجربه نمیکنند بهتر است با استفاده از روشهای مصنوعی مثل ماندن در سونا و جکوزی آب داغ و یا چشمه های جوشان آب معدنی ویا به هر طریقی که پزشکشان تجویز نماید هر از چند گاهی دمای بدنشان را بالا برده و سیستم ایمنی را در سرکوب کردن ویروسهای مزاحم یاری دهند.

 

 

  1. شاد زندگی کنیم: شاد بودن هورمونهای هیپوفیز را متعادل میکند. مطالعاتی روی شیوه زندگی چند صد نفر از افرادی که از نژاد، ملیت و فرهنگهای متفاوت بودند و صد سالگی را پشت سر گذاشته بودند انجام شد. نتیجه آن حیرت آور بود. مهمترین وجه اشتراک شیوه زندگی آنها چیزی جز مثبت اندیشی و شاد زیستن نبود. هنر شاد بودن در دنیای پر هیاهوی امروزی یک انتخاب آگاهانه و هوشمند است که به طرز چشمگیری بر سطح سلامت فرد تاثیر گذار خواهد بود.
  2. نور آفتاب: برخورداری از نور آفتاب را در برنامه روزانه خود بگنجانیم. این نور جادویی بخصوص صبح هنگام با ورود از دریچه چشمان ما تغییرات مثبتی در بدن ایجاد میکند که کمترین آنها تنظیم هورمون ملاتونین و دریافت رایگان بسته های ویتامین D است.
  3. بهداشت فردی: منظورمان از بهداشت فردی تنها بهداشت جسم نیست هرچند رعایت اصول بهداشتی مانع از ابتلا به انواع ویروسها و تضعیف سیستم ایمنی میشود اما در کنار آن یادگیری اصول بهداشت روانی نیز از ملزومات زندگی ماشینی است و مهمترین آنها بدست آوردن مهارت مدیریت استرس است. حرکات یوگا، ارتباطات معنوی، مراقبه کردن و استفاده از عطرهای سازگار با ذائقه روشهایی است که هزینه و وقت زیادی از ما نمیگیرد و ارامشی عمیق و روح افزا را برای ما به ارمغان می آورد.
  4. تحت نظر پزشک بودن: اگر متخصصان علم ژنتیک این پاس گل را به شما داده اند که وارث ژنهای سرطان هستید چرا آن را گل نکنید؟ آگاهی خود را در مورد بدنتان و فرمان تغییری که روی DNA شما جا خوش کرده بالا ببرید. روشهای خود مراقبتی را بیاموزید و سطح سلامت زندگی را در جهت عقیم نگه داشتن این فرمان خرچنگی در حد مطلوبی افزایش دهید و با این تاک تیک پاس را گل کنید.
  5. کلام آخر: خبر ابتلا به سرطان شاید هولناکترین خبری باشد که یک فرد میشنود اما آخرین خبر نیست. آخرین خبر به نفع خرچنگها زمانیست که فرد دست از تلاش بردارد و میدان را به حریف واگذار نماید. هر لحظه که شما گامی در جهت اصلاح سبک زندگی خود برمیدارید یک قدم از حریف سرسخت خود دورتر شده اید و به لحظه شلیک نهایی در این دوئل حساس نزدیکتر شده اید. برداشتن این گامها که گاهی کوچک به نظر میرسند شرایطی را فراهم میاورد که دیگر محیط و احوال درونی شما متناسب با خواسته های خرچنگ نبوده و او چاره ای جز تسلیم شدن ندارد. در این زمان طلایی به پیشانی او که از مدتها قبل هدف گرفته بودید شلیک کنید و او را در گورستان خرچنگها برای همیشه دفن نمایید. این شاید سخت ترین دوئل تاریخ عمر یک فرد باشد اما نتیجه آن به همان اندازه ماندگار و شیرین خواهد بود.