جاذبه های گردشگری اصفهان

   جاذبه های گردشگری اصفهان از نگاهی دیگر

وقتی صحبت از سفر به اصفهان در میان باشد اغلب تصویر جاذبه های فرهنگی و تاریخی این استان در ذهن تداعی می گردد،  وجود 22000 اثر تاریخی شناخته شده در در جای جای استان ، 1800 اثر تاریخی ثبت شده در میراث ملی، 7 اثر تاریخی ثبت شده در میراث جهانی و وجود 40 موزه فعال در این استان برای هر گردشگر جویای فرهنگی می تواند وسوسه برانگیز باشد.

اما در کنار آن وجود یک سوم از رشته های صنایع دستی شناخته شده در جهان و دو سوم از رشته های صنایع دستی ایران در شهر اصفهان و کسب عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی، خواهر خواندگی این شهر با 13 شهر تاریخی جهان از جمله سن پطرز بورگ، بارسلونا، شیان، فلورانس، کوالا لامپور و ... ، وجود 8 منطقه نمونه گردشگری، 150 هتل، بیش از 400 اقامتگاه بومگردی و ... در این استان نیز هر یک می تواند از انگیزه های سفر به استان اصفهان باشد.

 اما در این گفتار برخی دیگر از جاذبه های گردشگری این استان را به شما معرفی می کنیم که برنامه ریزی برای تجربه آنها می تواند سفر شما را دلچسب تر و پربار تر کند.

آیا تا کنون چیزی در مورد رویدادهای گردشگری شنیده اید؟

رویدادهای گردشگری به طور کلی به برگزاری برنامه های خاص در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، علمی، ورزشی، کشاورزی، آشپزی و ... گفته می شود که در یک بازه زمانی خاص با مشارکت افراد در مکانی معین برگزار و منجر به جذب گردشگران داخلی و یا خارجی می‌گردد.

در تقویم گردشگری استان اصفهان 160 رویداد گردشگری به ثبت رسیده که تعدادی از این رویدادها برگزاری جشنواره های خوراکی در مناطق مختلف استان است و ناگفته پیداست شرکت در آنها تا چه میزان می تواند لذت بخش باشد. در ادامه تعدادی از مهمترین این جشنواره ها را به شما معرفی می کنیم:

  • جشنواره معروف گلاب گیری کاشان که اردیبهشت هر سال در شهرهای  کاشان، قمصر و نیاسر برپا می شود و طرفداران بسیاری دارد.
  • جشنواره عسل و انگبین شهر خوانسار هم می تواند خاطرات سفر شما به استان اصفهان در اردیبهشت ماه را به یاد ماندنی تر کند.
  • جشنواره خربزه گرگاب از جشنواره های جالبی است که مرداد ماه در شهر گرگاب شهرستان شاهین شهر و میمه برپا می شود.
  • لذت سفر به استان اصفهان در مرداد ماه را می توانید با شرکت در جشنواره کباب و لبنیات شهر گلپایگان چند برابر کنید.
  • اهالی روستای حسن رباط میمه نیز شهریور ماه پذیرای شرکت کنندگان در جشنواره انگور این روستا هستند.
  • روستای گرمه و شهر خور شهرستان خور و بیانک نیز جشنواره نخل آفتاب را مهر ماه برگزار می‌کنند.
  • جشنواره انار شهر بادرود شهرستان نطنز هم اواسط آبان در این شهر برگزار می گردد.
  • همچنین شرکت در جشنواره طلای سرخ (زعفران) روستای دماب نجف آباد هم می تواند از دلایل سفر به استان اصفهان در آبان ماه باشد.
  • جشنواره های انار شهرضا  و به باغ بهادران هم در همین ماه برگزار می شوند.

گفتنی است با شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، برگزاری بسیاری از رویدادهای گردشگری در سراسر جهان و از جمله استان اصفهان با رکود مواجه شده اما امیدواریم با انجام واکسیناسیون همگانی و بهبود شرایط، این اتفاقات جذاب با شکوه تر از قبل از سر گرفته شود.